Page FB oh Page FB


 Kak Delimawati a.k.a Kak Limah
Aku tengok skang nie bukan main meriah lagi PAGE ngarut2 kat FB.. Yang paling menggelupur, page-page filem antu Kak Limah.  Bukan review filem, tapi ayat-ayat dari filem HKLBR.  Lebih hebat dari filem ayat-ayat cinta. Huhuuu... Semuanyer menjadi ikutan,  Ada page ' sabo je lah~'  page 'warong pak jabit' page 'Nampok benor nipunyer' ada page 'kita bakor' sampaikan page  'Ape ke gila budak nie, tersengeh-sengeh macam selipar koyak' pun ada... Hahaa... panjang geler nama pagenyer.  Kat Jepun sane dok huru-hara dilanda Tsunami, sedar tak sedar kita dilanda hantu Kak Limah.  Ate' sape nok mjawab nyer?
Aku pun sama lah gak 2 x 5.. Cepat je meng'LIKE' kan page-page sedemikian..  Lah.. terkene demam Kak Limah gak ghupernyer.... Sabor jelah...  Tabik Spring kat Mamat Khalid..  Nasib baik tak ada yang terhenti jantung atau dipapah keluar dari panggung hahaaa.... Selain page 'Ayat-ayat Kak Limah' nie, banyak lagi page-page yang lain.  Nak kata ngarut kang memang agak ngarut tapi kire kreative la gak si founder page cenggini.
Satu page kat FB yang aku tak paham 'tangan dibahu, mata ke atas' ape kejadahnyer nie? Ayat dari filem mane lak... Terpinga-pinga aku... Ghuper-ghupernyer 'aksi/gaya' yang telah ditransfer kepada  perkataan...  Alah 'gaya' yang bile kite nyampah kat orang tu la... 'tangan dibahu, mata ke atas.. Anda paham ke tak nie... Hahhahaa.. Aku pun pening...  Hantam jelah yea, asalkan tak kaco orang, tak menyusahkan orang... Janji bahagia macam tengok Maharaja Lawak... Walaupun ada pesertanya yang dah 'Raja Lawak' tapi cam tgk dokumentasi sains..  Tengok sambil mengkaji apakah yang beliau ingin sampaikan...  Nasib yang berbakat pulak terkeluar dulu.. Herm...

No comments:

Post a Comment