Image from glowtxt.com text generator

HERVIVOR

Beberapa hari sudah berlalu.  Lemang, ketupat, rendang dan pelbagai juadah sudah tidak kelihatan, sekiranya ada pun sisa-sisa di toilet.  Hhahhaaa...  Biskut Raya ajelah yang menghiasi meja makan.  Ada rumah sesiapa lagi yang berendang, berlemang dan berketupat?  Boleh juga terjah, tapi...  Rasanya dah mual dan muak tekak nie. Nak makan pun dah tak lalu.  Tengok ayam, daging, udang, sotong semuanya memualkan.  Apa yang aku nak makan nie? Dah nak senja, makan tengahari pun belum lagi. Tapi lapr.  Perut dah berkeroncong, berdangdut.  Tengok rumput-rumput disekeliling rumah terasa bahagia pulak.  Eh,aku nie nak transform jadi Hervivor ke?  Nak meragut rumput pulak.  Ataupun nak jadi Vegetarian?
Aduyai..  mewah betul Rakyat di Bumi Malaysia nie.  Jauh sekali dari Rakyat di Somalia sana.  Sepatutnya aku bersyukur dengan apa yang ada bukan mengeluh dengan kesenangan yang dimiliki.

Pelangi emas dinegeri orang, pelangi ungu dinegeri sendiri.  Tak perlulah sakit kepala memilih pelangi yang mana, kerana hadirnya cuma seketika.

No comments:

Post a Comment