Image from glowtxt.com text generator

ICON SUAMI PILIHAN

Ustazah pilihan, Imam muda dan icon2 artis..  Herm ramai betul icon2 yang diangkat menerusi rancangan tv dan tak kurang juga yang diangkat menjadi icon on9.  Siapa tak kenal dengan Ustaz Azhar Idruz? Glamer sungguh di FB.  Icon tudung? Yuna? Dian Pelangi? Hana Tajima? dan siapa lagi.. ramai.....
Macamana pula dengan icon Pasangan?  Ada? Baru-baru ini saya terbaca satu link di wall FB berkenaan seorang suami tabah yang sanggup berhenti kerja demi menjaga isteri yang dinikahinya pada tahun 2009 kerana mengalami kerosakan saraf otak pada Jun 2011.  Berhenti kerja kerana menjaga isteri sakit?  Nampak simple jer tapi tak ramai LELAKI-LELAKI di luar sana yang mampu jadi seperti Abg Abil.  Ikutilah kisahnya di FB  DANA SINAR FAUZIAH atau di blog Abg Abil ABIL4 FAUZIAH yang sangat menyayat hati meruntum jiwa dan raga. 
Aku rase, Abg Abil layak diangkat sebagai suami mithali di kala kita sering dihidangkan dengan berita-berita suami curang, suami pendera dan berbagai kisah penceraian.  Dimana hilangnya kesetiaan, kasih sayang dan cinta maut sebelum itu?  
Aku sendiri pun belum berkahwin dan ada aku kesah ke hidup membujang kalau bersuami tetapi menyakitkan hati.  Ada lagi ke lelaki2 di dunia ini yang bertanggungjawab dan sejati? Ada... satu dalam seribu kots.  Begitu juga wanita2 zaman sekarang.  Tak perlulah nak buat survey2 wanita Malaysia ke, Thai ke, India ke yang paling curang di dunia.  Tepuk dada tanya selera.  Kecurangan ada dimana-mana.  
Aku rasa kisah hidup Abg ABil dan Kak Gee ni, bukan sahaja menghibakan malah juga boleh dijadikan tauladan kepada yang masih hidup di muka bumi ini.

Kepada si wanita bujang : Sedarlah, masih ada lelaki sejati dan baik hati seperti abg Abil.  Yang penting berusahalah awak2 memperbaiki diri agar dapat diketemukan dengan golongan ini. Ingat, lelaki baik untuk perempuan baik dan begitu sebaliknya.

Kepada Si Suami : Sedarlah, cinta itu bukan hanya di mulut tetapi dirasai, di tatang dan infiniti. Jangan hanya kerana isteri tak pandai masak, isteri tak pandai layan, kekasih lama datang menggoda, FB shock, anda dah lupa diri, tinggal anak bini pergi cari kekasih hati.  

Kepada si isteri : Bersyukurlah.  Saling lengkap melengkapi, jangan hanya kerana suami kurang duit, anda kurang makan, anak pula kurang perhatian. Luah perasaan di FB, jantan jongos cucuk jarum..  Cinta FB bermula diakhiri dengan sia-sia.  Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.  Mana tahu suami awak2 yang kureng itulah yang akan menjaga awak2 bila sakit nanti dan peliharalah suami awak2 supaya apabila awak2 sakit nanti, banyak kenangan manis yang membuatkan suami awak2 tak sampai hati nak tinggalkan awak2.  

Allah turunkan ujian kepada Abg Abil kerana Allah tau dia mampu mengharunginya.  Apa yang menarik, walaupun ujian yang diterima sangat besar, namun Abg Abil dan keluarga seakan tidak menganggap perkara itu sebagai sesuatu yang negatif.  Betapa tabahnya abg ABil dan keluarga. Mohon kak Gee cepat sembuh dan dialah diantara wanita bertuah kerana memiliki lelaki hebat di zaman ini.

2 comments:

  1. Calon Wawa jenis yang macam mana plak
    p/s : manusia hanya mampu merancang Allah yang menentukan.

    ReplyDelete
  2. Ye.. Allah yang tentukan.. kalau sampai sekarang masih single minge adalah hikmah disebaliknya. yang penting kita enoy!

    ReplyDelete